Grafiske værker lavet af kartoffeltryk



En af de ting jeg elsker er geometriske figur og grafiske mønstre. Engang da jeg havde en billedkunst time, ville jeg lavet en grafisk baggrund, ved hjælp af stempler og tryk. Der er mange måder man kan trykke på, men til denne opgave valgte jeg kartoffel tryk. Det en en øvelse jeg ikke har lavet i mange år og har faktisk glemt hvor sjov den er.

Der findes mange størrelser kartofler, men jeg brugte en hel alm kartoffel, fordi der kom mange i en pose og det var billigt. Derudover synes jeg ikke de er for små eller for store til dette projekt.  Jeg skar motivet ud i min kartoffel og brugte hel almindelig akrylmaling som sværte. Derefter trykkede jeg mit stempel på et A3 papir. Her handler det om at være kreativ og lave forskellige figur og mønstre. Man kan altid tilføje et benspænd og sige, der kan må 3 farver, kun trekanter, eller kun sort. Tror alle ting vil give nogle fede billeder.

Håber i vil prøve det og i må have en god dag :)






Kommentarer

Populære opslag