Hedeby taske til viking

Jeg har i en længere periode gerne ville have en taske når jeg var på viking. Jeg så et opslag inde på en køb/ salg side til vikinger, et par hedeby pinde til 100 kr. Tænkte dette var en oplagt muligt til at sy min egen hedeby taske, som jeg altid har ønsket mig. På et tidligere marked i Ribe købte jeg et kaninskind til 50 kr, og har længe gået og overvejet hvad den skulle bruges til. Selv syntes jeg det var en genial ide at taskes udvendig side var dækket af  skind og indvendig i stof. Det helt store spørgsmål var om det var muligt at sy skind og stof sammen. Kan fortælle det var muligt, men det tog tid, eftersom jeg valgte at sy det hele i hånden. De sting man kan se når man åbner tasken er muligvis ikke de pæneste, men det fungere. Selve tasken kan ikke rumme vildt meget eftersom jeg var begrænset af kaninskindets størrelse.  Overordet er jeg godt tilfreds og vil anbefale alle at gå i gang med en taske hvis de finder nogle billig hedeby binde. Oplever ofte disse kan koste en del på markeder, men det gode er man kan se de forskellige størrelse.

Håber i alle har en god dag og skal bruge ferien på de mange vikinger markeder. :)




Kommentarer

Populære opslag