Selvportræt tegning/digte

 Jeg har under corona nødundervisning undervist i dansk i en 4 klasse. Dansk er IKKE min stærke side og at skulle finde på spændende forløb, er svært når man ikke kender faget. Jeg snakkede med de andre dansk lærere på årgangen og de skulle til at starte med emnet digte. Jeg elsker emnet digte. Det er svært og kræver meget af eleverne, men når de får skrevet et godt digt, bliver de sååå stolte og glade. Der er mulighed for at lege med sproget, og bruge ord man ikke bruger i hverdag. 

Beskrivelse af forløb: 
I dette forløb valgte jeg de skulle skrive et digt om dem selv. Deres digt skulle indeholde enderim. hvilken for for enderim var op til dem selv. Inden de skulle i gang med deres digt havde jeg selvfølgelig gennemgået enderim og rim. For nogen var dette super nemt og for andre gik de lidt i baglås. At beskrive sig selv er en rigtig svær ting og mange kan kun finde negative ting om dem selv. 

Efter de havde skrevet deres digt skulle de tegne et selvportræt. Benspænd- Selvportrættet skal have briller og i brillerne skal der være ting i elsker.   

Derefter skal både selvportrættet og digtet limes på et A3 papir (De måtte alle vælge den farve de kunne lide). Derefter skulle de skrive deres navn stort og tydeligt. 







Kommentarer

Populære opslag